Sales trainingen

Een advocaat die zijn netwerk wil uitbreiden, een rechtsbijstandsjurist die vanwege de vrije advocaatkeuze (VAK) genoodzaakt is andere dienstverlening te bieden. Of een accountant van wie steeds meer wordt gevraagd door klanten. Allemaal voorbeelden van professionals die hun vaardigheden op het gebied van sales en klantcontact optimaal moeten inzetten.

Sales op een manier die bij u past

Tijdens een training worden de deelnemers uitgedaagd om specifieke kwaliteiten zo in te zetten dat dit nieuwe cliënten oplevert. Vaak wordt sales gezien als iets wat hoort bij ‘de snelle jongens’, maar niet bij degenen die inhoudelijk bezig zijn. In onze trainingen en coachingstrajecten pakken we dit beeld aan en staan we stil bij het feit dat sales verschillende vormen heeft. Het is de kunst samen met de trainer of coach uit te vinden welke vorm bij u past.

Sales training: een praktijkgerichte aanpak op maat

Een ervaren professional verzorgt de sales trainingen. Vrijwel altijd wordt samengewerkt met een acteur, zodat meteen kan worden geoefend en een en ander tastbaar wordt.
Voldoen aan de behoefte van de opdrachtgever, dát is de basis van sales. Daarom levert Ceelz altijd maatwerk. Met de praktijkgerichte aanpak ontdekt u eigenschappen waarvan u niet had gedacht ze commercieel in te kunnen zetten. Tijdens de sales training worden rollenspellen gedaan, waarbij gespreksvaardigheden en houding centraal staan.
Daarbij stelt u een salesplan op in de salesformats waarmee Ceelz werkt. Het is van belang dat we kiezen voor de vorm die past bij de eigenschappen van de persoon.

Inhoud sales training

  • Tijdens de training worden rollenspellen gedaan waarbij lef, gespreksvaardigheden en houding centraal staan.
  • De training wordt afgestemd op het soort dienstverlening.
  • In samenwerking met de opdrachtgever worden de aandachtspunten binnen een groep gedurende de training gebruikt.
  • Een onderdeel van de training is het aanbrengen van focus door middel van een salesplan.
  • Met de inzet van een acteur oefenen we acquisitiegesprekken (telefonisch of al concreet bij klant).
  • Daarnaast wordt de nadruk gelegd op het vervolggesprek dat bij een klant wordt gevoerd. Doorvragen, luisteren en vervolgens een oplossing aandragen.

Na afloop van de training

  • Beschikt iedere deelnemer over een gericht salesplan met daarbij een actieplan voor het komende kwartaal.
  • Heeft iedere deelnemer acquisitie gepleegd op tenminste een potentiele opdrachtgever.
  • Is iedere deelnemer zich bewust gemaakt van de manier waarop hij of zij zijn goede eigenschappen kan inzetten op het gebied van sales.
  • Kan iedere deelnemer de trainer inzetten om mee te gaan naar een acquisitiegesprek.
  • Ontvangt iedere deelnemer 3 concrete en persoonsgebonden salestips van de trainer.
  • Maar bovenal: bestaat er enthousiasme om met sales aan de slag te gaan!

Coachingstraject

Na afloop of los van de training kunt u starten met een coachingstraject dat bestaat uit 4 gesprekken.

De diensten van Ceelz

Referenties

De creativiteit van Ceelz zorgt voor nieuwe ideeën en positieve energie.

Miriam Ruijters, bedrijfsjurist

Het enthousiasme en het vermogen om mensen in hun kracht te zetten spat er vanaf bij Ceelz!

Maurice Urlings, Management Consultant

Ceelz is verfrissend voor advocatuur, accountancy en notariaat!

Manita Hamberg, Advocaat

Heeft u interesse in de sales training?

Neem contact op